Informacje dla Studentów
Komunikowanie w biznesie
Tematyka konwersatorium specjalistycznego: Aspekty prawne i etyczne PR:
- Konkurencja pozytywna L.S. Paine. 
 - Naruszenia etyczne w biznesie [L. L. Nash]. 
 - Etyka zawodowa /definicje, podejście teleologiczne, etyczne warunki działań gospodarczych 
 - Etyczna komunikacja PR [H. P. Grice]. 
 - Zachowania etyczne [K. Blanchard, N. V. Peal] 
 - Kodeksy etyczne PR / Polska: PSPR, ZFPR, SAPR, Kodeks etyki PR [P. Czarnowski, G. Szczepański], Standardy profesjonalnego public relations. 
 - 7 grzechów głównych polskich PR-owców. 
 - Prezentacja projektów – aspekty etyczne w PR. 
 
 
Zasady zaliczenia wykładu
- 1 projekt grupowy (grupy max 2-osobowe; każdy projekt max 10 pkt. - prace powinny być wykonane 
w postaci: opis projektu (plik tekstowy; maksymalna objętość pracy – max 20 000 znaków) + 
PREZENTACJA w wersji elektronicznej + PREZENTACJA podczas zajęć).
 - Tematyka projektu grupowego: Analiza przypadku naruszenia etyki zawodowej PR w obszarze public relations (w perspektywie kodeksowej PR lub prawnej).  Przykłady muszą dotyczyć okresu 2020-2025.
Maksymalna objętość pracy – 20 000 znaków. Czas prezentacji: ok. 15 minut.
Po prezentacji należy przesłać plik prezentacji (z nazwiskami autorów i tematem pracy), plik z analizą i źródłami. 
Termin przesłania pracy:  08.04.2025 (w temacie maila musi być zapis: Etyka PR + imię i nazwisko). Prace przesłane po terminie mogą otrzymać max 50% punktów.
- Do 06.03.2025 – dostarczenie pliku z terminarzem prezentacji wraz  z tematami i składami grup (tematy prezentacji nie mogą powtarzać się).
 - Terminy prezentacji: : 11.03, 18.03, 25.03, 1.04, 8.04 - po 3 grupy podczas każdych zajęć
 - Po prezentacji należy przesłać pliki:  do 08.04.2025 - w temacie maila imię i nazwisko + 
komunikacja biznesowa. Praca oddana po terminie (opis projektu [plik tekstowy] + prezentacja): 
max 50% punktów.
 - 1 praca indywidualna (esej; max 10 pkt. – max 10 000 znaków; wersja elektroniczna). 
 - Tematyka projektu indywidualnego: Etyka public relations w dobie sztucznej inteligencji   / różne konteksty i perspektywy   
(dowolny aspekt; esej). 
Objętość pracy: dowolna.  
Termin:  do 08.04.2025 / pliki .doc – w temacie maila imię i nazwisko + komunikacja biznesowa esej. 
Praca oddana po terminie: max 50% punktów
 - Obecność obowiązkowa. 
 - Skala ocen:
90-100% 5,0
80-89% 4,5
70-79% 4,0
60-69% 3,5
50-59% 3,0
0-49% 2,0
  
 
Zalecana literatura przedmiotu
Prasa branżowa – PRESS, proto.pl, press.pl, wirtualnemedia.pl
Wojcik K., Wiarygodny dialog z otoczeniem, Agencja Wydawnicza PLACET, Warszawa 2015
Olędzki J., Etyka w polskim public relations,  ASPRA-JR, Warszawa 2009
Kodeksy branżowe – polskie i międzynarodowe